Öncelikle morlardan başlayalım;
COVEN LEADER (Cadılar Meclisi Lideri)

Bu rol tıpkı cadı gibi diğer oyuncuların eylemlerini kontrol etme yeteneğine sahiptir.
Cadılar Meclisi Lideri her gece iki kişiyi seçer. İlk hedef kontrol ettiği kişidir, ikinci hedef ise kontrol ettiği kişinin ziyaret ettiği kişidir.
Cadıdan tek bir farkı vardır, Coven meclisine verilen necronomicon özelliği ile ilk hedefi öldürebilir.
Tıpkı cadı gibi cadılar meclisi lideri de yalnızca ilk hedefi ziyaret eder.
Kontrol ettiğin kişiye olan her şeyi görürsün. Örneğin; Kontrol ettiğin kişi bir Bodyguard, Ambusher veya Crusader tarafından yakalanırsa bundan haberdar olursun.
Coven Liderinin rolü escort consort gibi rol engelleyen kişiler tarafından engellenemez.
Eğer necronomicon özelliği olan bir coven lideri Bodyguard ı seçip kendisine gönderirse hem lider hem de bodyguard aynı anda ölürler. Bir nevi intihar olur.
HEX MASTER (Büyü Ustası)

Bu rol Arsonist rolüne benzer. Büyü ustası her gece bir kişiye büyü yapar.
Hayatta kalan (Cadılar Meclisi dışındaki) kişilerin hepsine büyü yapıldıysa eğer, büyülenen herkes ölür. Bu saldırı durdurulamaz!
Büyülediğiniz kişiler, kendilerine büyü yapıldığına dair geri bildirim almazlar. Gideceğiniz kişiyi aynı gece bir Bodyguard ziyaret ediyorsa ona büyü yapamazsınız.
Fakat Bodyguard tarafından da öldürülmezsiniz.
Büyülediğiniz kişiyi aynı gece bir Sheriff araştırırsa o kişi Şerif araştırması sonucunda Coven Member(Cadılar Meclisi Üyesi) olarak gözükür.
Necromonicon geldiği zaman, ziyaret ettiğiniz kişiyi bir ww veya bodyguard ziyaret ettiyse bu kişilere ölmezsiniz.
POISONER (Zehirleyen)

Zehirleyen'in saldırısı etki etmesi 1 gün süren ve ilk ziyaretin ardından herhangi bir iyileştirme özelliği ile tedavi edilebilir basit bir saldırıdır.
Oyuncular zehirlendikleri zaman bundan haberdar olurlar.
Necronomicon geldiği zaman Poisoner'ın zehiri tedavi edilemez hale gelir.
Kişi jailde ise, bodyguard tarafından korunuyor ise veya doktor tarafından iyileştirilmeye çalışılsa bile daha önceden zehirlenmişse o kişiyi kimse kurtaramaz.
Öte yandan, birini zehirlemek saldırı olarak kaydedilir.
Bu nedenle saldırı anında herhangi bir koruma, savunma zehir etkisini durduracak kadar yüksek değildir.
POTION MASTER (İksir Ustası)

Bu rol kullanmak için 3 iksir arasından seçim yapar;
1. Healing Potion(Hedefini saldırılardan koruyan bir Can iksiri'dir.)
2. Revealing Potion(Hedefinin rolünü sana söyleyen bir Açığa çıkartma iksiri'dir)
3. Attacking Potion(Hedefini öldürecek bir Saldırı İksiri'dir.)
İksirlerin her biri, kullanıldıktan sonra 3 gün boyunca kullanılamaz. Fakat necronomicon özelliği geldiği zaman bu 3 günlük bekletme ortadan kalkar.
MEDUSA (Yılan Saçlı Kadın)

Medusa, yunan mitolojisinde gözlerine bakanı taşa çevirdiğine inanılan yılan saçlı, keskin dişli, dişi bir canavardır.
Salemdeki rolü de budur. Kendisini ziyaret edenleri taşa çevirir.
Veteran'ın alert bastığı gibi Medusa da gece 'taş bakışı' özelliğini aktifleştirirse, onu ziyaret eden kişi veya kişiler, kaç kişi olursa olsun hepsi anında taşa dönüşür.
Bu özelliğini 3 kez kullanma hakkı vardır.
Veteran'a ne kadar benzerse benzesin eğer onu ziyaret eden kişi kötü bir rolse ve öldürmek için ziyaret ettiyse, medusa ziyaret edeni öldürdüğü gibi kendisi de o kişiye ölür.
Taşa çevrilip ölen kişilerin vasiyetleri(last will) Janitor'ların yaptığı gibi silinir.
Necronomicon özelliği geldiği zaman Medusa insanları ziyaret edip o kişileri taşa çevirebilir.
NECROMANCER (Ruh Çağıran Cadı)
Necromancer mezarlıkta yatan ölülerin yeteneklerini 2. hedefte kullanan bir cadıdır.
Her cesedi yalnızca 1 kez kullanabilir.
Necronomicon geldiği zaman ruh çağıran cadı kendisini kontrol edip, 2. hedefini öldürebilme özelliği kazanır.
Necronomicon geldiğinde kendisine ait bir Ghoul'u (gulyabani) olur.
2. hedefi ziyaret etmez.
Gulyabani'yi kullanırken veya ölüleri kullanırken 2. hedefi bir veteran ise, bodyguard tarafından korunuyorsa, ww tarafından ziyaret edildiyse bile ölmez. Fakat olanlardan haberdar olur.
Gelelim diğer rollerimize;
PIRATE (Korsan)
Korsan tarafsızdır, kaos ile beslenir. Gittiği kişileri soyar(yağmalar). Kazanması için en az 2 kişiyi soyması gerekir.
Gece gittiği kişi ile bir düello yapar. 3 tane saldırı seçeneği vardır;
Scimitar(Pala)
Rapier(İnce Kılıç)
Pistol(Tabanca)
Düello yaptığı kişinin ise korsana karşı 3 tane savunma seçeneği vardır;
Sidestep(Yana Kaçış)
Chain-mail (Zincirli Zırh)
Backpedal(Geri Kaçış)
Korsan, düello yaptığı kişinin savunmasını tahmin edip doğru saldırıyı seçerse, düello yaptığı kişiyi yağmalayarak öldürmüş olur. Tabi yüksek bir savunmaya sahip değillerse.
Eğer yanlış bir saldırı seçersen sana karşı savaşır karşındaki kişi.
Nasıl kazanılır, nasıl kaybedilir aşağıdaki tablodan öğrenebilirsiniz;

Aynı kişiyi 2. kez yağmalayamazsınız.
Seçtiğin kişi düello sırasında roleblock yemiş olur. O gece kendi rolünü kullanamaz.
Kazanmak için yüzdelik şansınız vardır. Aşağıdaki tabloda kaç kişide, yüzde kaç kazanma şansınız var görebilirsiniz;

GUARDIAN ANGEL (Koruyucu Melek)
Koruyucu melek tarafsız ve iyi huyludur. Korumak için bir hedef seçer. Seçtiği kişiyi oyun boyunca 2 kez iyileştirip arındırır.
Hedefini iyileştirip arındırdığı zaman bu kişi linç edilmek istense bile oy verilemez hale gelir.
Eğer hedef ölürse, koruyucu melek kurşun geçirmez yeleği olmayan bir survivor'a dönüşür.
Koruyucu melek hedefinin ismini sağdaki Attributes kısmında görebilir.
Koruyucu melek, hedefi ölse bile onu izleyebilir.
Koruyucu meleğin hedefi herhangi bir gruptan olabilir (Town, Mafia, Coven, Vampir vs.)
Fakat hedefi asla kendi başına takılan biri olamaz. (Jester, Werewolf gibi)
PLAUGEBEARER(Veba Taşıyan)
Plaguebearer, hedefine veba hastalığını bulaştıran tarafsız kaosçu bir roldür.
Plaguebearer ziyaret ederek veya ziyaret edilerek veba hastalığını yayar.
Plaguebearer bir gecede 1 kişiyi ziyaret edebilir.
Veba hastalığını enjekte ettiği kişileri ziyaret edemez. Bu nedenle kimleri ziyaret ettiğini not etmesi gerekmez.
Plaguebearerin, veba hastalığını bulaştırdığı kişiler de ziyaret ettiği kişilere bu hastalığı bulaştırır.
Hastalığı kapan kişiler, bu hastalığı kaptıklarından haberdar olmazlar.
Her gece kimlere hastalık bulaştığını görür.
Hastalık tüm oyunculara bulaştığı zaman, herkese şu yazı görünür: Pestilence has been summoned.(Ölümcül bir hastalık ortaya çıktı.)
O günden sonra Horseman of the Apocalypse (Apocalypse Atlısı) ile ölümler başlar.
Gelelim yeni mafya rollerine;
AMBUSHER(Pusucu)
Bu rol, hedefinin evinin önüne tuzak kurar ve onu ziyaret eden kişiyi öldürür. Bu kişi mafya üyesi bile olsa bu tuzağa ölür.
Mafya üyelerinin evinin önüne tuzak kuramaz.
Yalnızca 3 kez tuzak kurma şansı vardır.
Eşsiz bir roldür, amnesiac tarafından seçilemez ve 1 oyunda yalnızca 1 tane bu rolden olabilir.
HYPNOTIST(Hipnozcu)
Hipnozcu, oyunculara yanlış bildirim gönderen bir yanıltma rolüdür.
Her gece bir kişiyi hipnoz edebilir. Hipnoz edilen kişi, saldırıya uğradığını ancak iyileştirildiğini, transport edildiğini, roleblock yediğini söyleyen mesajlarla yanlış geribildirimler alır.
Gelelim Town(kasabalı) rollerine;
TRAPPER(Tuzakçı)
Koruyucu bir roldür. Hedefinin evine tuzaklar yerleştirir ve hedefi ziyaret edenler bu tuzaklara yakalanır.
Eğer ziyaret eden kişi zarar vermeye kalkarsa, tuzak oyuncuya güçlü bir saldırı yapar ve ziyaretçinin rolü açığa çıkar.
Eğer ziyaret eden kişi zarar vermeyen biri ise tuzak yalnızca o kişinin rolünü açığa çıkartır.
Bir tuzağı yerleştirmek 1 gece sürer. Bu yüzden Trapper ilk gece asla tuzak yerleştiremez.
Tuzaklar, biri o evi ziyaret edene kadar veya Trapper o tuzakları devre dışı bırakana kadar aktif kalır.
Trapper öldüğü zaman tuzağı devre dışı kalmaz.
Eğer Trapper tuzak kurduğu gece roleblock yerse, tuzağı kurmak için ertesi geceyi beklemek zorunda kalır.
Tuzaklar zararsız kasabalılara bir zarar vermez fakat vigilante gibi silahlı olan kasabalıları öldürür.
Tuzak, hedefe güçlü bir savunma olur.
Tuzak, kurulduğu gece tetiklenirse saldırabilir.
Tuzak kurduğun kişinin evini ziyaret edenlerin rolünü görürsün.
PSYCHIC(Psişik)
Psişik rolü, dolunay olmadığı geceler 3 kişinin ismini görür. Bu üç kişiden birisi "kötü"dür. Fakat dolunay olduğu gece Psişik 2 kişinin ismini görür ve bu iki kişiden birisi "iyi"dir.
Hapise alınır veya roleblock yerse bir görüş alamaz.
Kendisini açığa çıkartmış bir mayor hakkında iyi olduğu ile ilgili bir görüş elde edebilir bu da bir gecenin israf olması demektir.
Survivor "iyi" olarak görünür.
CRUSADER(Mücadeleci)
Koruyucu bir roldür. Gece ziyaret ettiği kişiye güçlü bir koruma sağlar.
Kendisini koruyamaz.
Koruduğu kişiyi kim ziyaret ederse etsin o kişilerden birini öldürür.
Sonuç olarak Crusader, Bodyguard gibi hedefini korurken ölmez ve sonraki gecelerde hedeflerini korumaya devam eder.
Koruduğu hedef saldırıya uğramadığı sürece korunduğu hakkında bir bilgi almayacaktır.
Saldırıya uğrayan hedef "You were attacked but someone protected you!” (Saldırıya uğradın ama birisi seni korudu!) diye bir bildirim alacaktır.
0 yorum:
Yorum Gönder